Dell Norge inngår en nordisk rammeavtale med Lindorff Holding AS på datautstyr. Avtalen innebærer at Dell blir en strategisk IT-partner i forhold til Lindorffs ekspansive vekstplaner i Norden.
Dell ble valgt for sitt brede produkspekter, konkurransedyktige priser og like betingelser til alle Lindorff-selskapene i Norden. Avtalen vil tre i kraft fra 1. januar 2004.
Lindorff har i løpet av 2003 etablert et av Nordens mest effektive kundesentra på Røyken. Dell har vært en viktig leverandør av IT-utstyr til dette prosjektet, blant annet med servere og skjermer.
I rammeavtalen ligger det en intensjon om at Dell skal kunne bruke Lindorffs tjenester på kundeservice/telefonsalg.
- Det ligger en intensjon i denne avtalen om at Dell Norge skal vurdere å bruke Lindorff for kunderelaterte tjenester, presiserer CIO i Lindorff Holding AS, Odd Ingebretsen, til digi.no.
Hvor langt dette samarbeidet kan tenkes å gå, vil ikke Ingebretsen uttale seg om.
Dells brukerstøtte har hittil vært sentralisert til Sverige. Der er de 60 ansatte nettopp varslet om oppsigelse. Dells Sverige-sjef Karsten Hasselbach antydet tirsdag overfor digi.no at Solvus og Telenor lå best an til å få en kontrakt om brukerstøtte for Dells kunder.
- Vi er overhodet ikke involvert i omstruktureringsprosessen av brukerstøtten, sier Dells Norge-sjef Michael Jacobs til digi.no. - Det som interesserer oss i rammeavtalen mellom Dell Norge og Lindorff, er at Lindorff har høy kompetanse innen telemarketing. Vi kommer til å se nærmere på den biten.