Hewlett-Packard-sjef Carly Fiorina sprang en liten bombe under sin hovedinnledning på forbrukermessen 2004 International Consumer Electronics Show i Las Vegas. Hun kunngjorde et vidtrekkende partnerskap mellom HP og Apple innen multimedia og hjemmeelektronikk.
Partnerskapet går blant annet ut på at Apple skal produsere en egen utgave av MP3-spilleren iPod for HP. iPod har på kort tid rukket å bli verdens mest solgte MP3-spiller. HP-utgaven vil være teknisk identisk med Apples, men den skal være blå, og bære HPs logo.
HP skal også forhåndsinstallere installere programvare for Apple iTunes på alle stasjonære og bærbare PC-er beregnet på forbrukermarkedet, med et ikon på arbeidsflaten som leder brukeren direkte til Apples musikkforretning på Internett.
Før talen, ventet mange at Fiorina ville kunngjøre en egen HP MP3-spiller, og kanskje også en egen HP musikkbutikk på nettet. I stedet ble det altså et perspektivrikt partnerskap med Apple, et av bransjens mest anti-Intel og anti-Windows orienterte selskaper.
Fiorina kunngjorde også nye hjemmeprodukter fra HP.
Et av dem er foreløpig betegnet som en "digital hub", altså en datamaskin – egentlig en server – som kan forsyne en rekke andre apparater med innhold, og hente innhold fra mange forskjellige kilder og tilkoblinger. Det er ikke klart hvordan partnerskapet med Apple innvirker på dette konseptet. Men Fiorina understreket at det ikke er snakk om bare å få en PC i stua. "Det dreier seg om å forandre hele prosessen med digital underholdning i hjemmet." Her har Apple lenge vært pioner. Den digitale huben skal komme på markedet i løpet av høsten.
Et annet kommende HP-produkt er flatskjermer på henholdsvis 30 og 42 tommer, beregnet på samtidig bruk som tv- og PC-skjerm. De vil komme i salg i løpet av juni.