Cisco kunngjorde fredag i forrige uke at selskapet har besluttet å legge ned produktserien Invicta, som består av flashminnebaserte lagringsprodukter. Produktserien er basert på teknologi Cisco fikk tilgang til da selskapet kjøpte Whiptail for 413 millioner dollar i 2013.
I en uttalelse som er gjengitt av flere amerikanske nyhetstjenester, opplyser Cisco at selskapet vil prioritere de delene av selskapets produktportefølje som vil gi kundene (og selskapet selv) størst verdi både nå og i framtiden.
Cisco vil fortsatt tilby støtte til kunder som har tatt i bruk Invicta-produktene.
Leste du denne? Advarer mot hardkodede SSH-nøkler i Cisco-programvare
Problemer
Ifølge Network Computing ble Invicta-familien lansert som en del av Ciscos Unified Computing System-plattform i januar 2014, men leveransene ble stoppet i september i fjor på grunn av det som skal ha vært kvalitetsproblemer. Først i mars i år kom leveransene i gang igjen.
Ifølge Wall Street Journal skal Cisco i forrige uke også ha kvittet seg med tv-boks-virksomheten. Den skal ha blitt solgt til Technicolor for 600 millioner dollar.
Begge deler skjer omtrent samtidig som at Chuck Robbins i dag overtar som CEO for Cisco etter John Chambers, som har ledet selskapet siden 1995.
Bakgrunn: Cisco har utpekt ny toppsjef