Halvparten av norske arbeidstakere må forholde seg til mer enn tre datasystemer for å få jobben gjort.
Drøyt 12 prosent styrer med mer enn åtte systemer.
Det viser en undersøkelse Infact har foretatt for Virtual Works.
Les også: Gir nytt liv til brukte pc-er
Tidstyv
Den avdekker at en tredel bruker mellom 10 og 30 minutter daglig på å søke etter dokumenter de trenger for å gjøre jobben sin.
Drøyt 11 prosent oppgir at de bruker mer enn en halvtime, mens en liten andel mer enn en time.
De mange ulike systemene er ofte nødvendige for å utføre jobben, men samkjøres ikke for å effektivisere arbeidsoppgavene.
Les gjerne: – Dobbel ytelse, dobbelt så effektiv
Privat og offentlig
Forskjellene mellom offentlig og privat sektor med hensyn til antall løsninger og tapt arbeidstid er ikke store, ifølge undersøkelsen.
Den ble gjennomført i et utvalg på 1008 personer over hele landet i juni.
Så du denne? Vil sette i gang med «5G» i løpet av to år