Cxense kunngjorde i dag at selskapet har inngått en kontrakt med USAs største avisforlag, Gannett. Selskapet står blant annet bak USA Today og en rekke amerikanske lokalaviser som til sammen har mer enn 95 millioner unike brukere hver måned.
Les også: Cxense kaprer Angry Birds-gründer
Innholds- og analyseverktøy
Avtalen mellom Cxense og Gannett omfatter blant annet Cxense-produktene Insight, DMP (Data Management Platform) og Content, som tilbys som en SaaS-tjeneste (Software as a Service). Produktene gjør det blant annet mulig å bygge individuelle brukerprofiler som kundene kan bruke til å brukertilpasse innholdet på sidene, men også til rettet annonsering.
Ståle Bjørnstad, CEO i Cxense, vil ikke si så mye om avtalen utover dette.
– Det er klart dette er en god avtale, med et av verdens største medieselskap. Det viser at Cxense har unik teknologi som er attraktiv blant de aller største aktørene i verden, sier Bjørnstad til digi.no.
Nylig har Cxense også inngått avtaler med store mediehus som El Pais (PRISA), Mainichi Shimbun, Naspers og Nikkei BP.
Oppsiktsvekkende format: Nå kommer 3D-annonsene