Telenor på klagetoppen i Sverige
Telenor og Klarna er blant de sju bedriftene som har fått flest klager i Sverige i løpet av året, ifølge forbrukeravisen Råd och Röns skamliste. Telenor havner på tredjeplass på Råd och Röns skamliste , med 170 klager mot seg. Årsaken er at kundene anser selgerne som utydelige, og at det har vært vanskelig å si opp abonnementet.
Kundeservicesjefen i Telenor sier at man tar bedre hånd om kundene nå, men at selskapet kommer til å gjøre salgsprosessen tydeligere for å unngå at noen havner i klem.
Klarna havner på femteplass med 132 klager. Jurist Johanna Myrin i Konsumentverket sier selskapet gir ut informasjon som ikke stemmer, og at brukerne tror at klageretten er mer begrenset enn den er.
Presse- og kommunikasjonssjefen i Klarna svarer avisen med at de har vedtatt flere tiltak, blant annet tydeligere rutiner.