Reiser i en elektrisk båt for å diskutere IT
Det er klare begrensninger når det gjelder eventer og arrangementer på grunn av koronaviruset. Den utfordringen har IT-selskapet Atea tatt når de skal avholde Norges største teknologi-arrangement for 16. gang.
– Vi er veldig opptatt av bærekraft. Og da vi fikk vite om den elektriske Brim-båten, kastet vi oss over muligheten. Derfor skal vi legge til kai med denne båten i alle de syv byene. Vi streamer hele konferansen til alle som melder seg på, forteller Michael Jacobs, adm dir. i Atea.
Inspirerende program
Programmet skal sørge for at alle deltakerne på årets Community får både faglig påfyll og inspirerende foredrag.
– Det må være interessant og inspirerende. Så vi kommer til å ha 15-20 minutters «slotter». Vi vil starte med et panel rundt reorganisering av Norge, og omorganiseringen av måten vi jobber på. Vi vil ha deltakere fra akademia, næringsliv og offentlig sektor i hver by. De skal diskutere hva Norge har vært gjennom og hvordan vi går videre, og vi har fått med flotte profiler på dette, sier Michael Jacobs, administrerende direktør i Atea.
Underholdende og relevant
Han sammenligner konseptet med en slags frokost-tv. Det skal være uformell stemning i studio, der Ateas kommunikasjonsdirektør ønsker velkommen til hver by, sammen med lokale representanter, og det legges til innslag fra bymiljøet eller brygga. Hensikten er å ta pulsen på hver av byene
Etter dette panelet vil eventene ta for seg bærekraft, der lokale profiler som er gode på bærekraft vil komme med sine innspill, og hvor det vil intervjues folk i byen om temaet. Deretter vil noen timer vies til partnerne til Atea som vil ha seksjoner delt opp i tematiske spor. Den digitale plattformen gjør det enkelt å velge hvilke av disse sporene man vil se på, og bidra med å stille spørsmål.
IT og spennende matlaging
– En lokal kokk i alle byene vi lage en bærekraftig lunsj ombord. De vil ta med seg lokale, kortreiste varer, og jeg selv vil forsøke å lage mat sammen med dem. Vi vil også sende en handleliste til alle som følger med på sendingen, slik at de kan handle inn det de trenger, og lage den samme maten som kokken lager. Vi vil involvere seerne i størst mulig grad.
– Etter lunsj tar vi en teknologioppdatering der jeg forteller om trender innen IT og teknologi, hva bransjen bør følge med på. Så har vi en keynote i hver by, som involverer tunge lokale profiler, presiserer Michael Jacobs.
Det koker ned til at Atea Community i 2020 skal fremdeles være til stede over hele Norge, sette fokus på lokal kunnskap, og samtidig være annerledes. Programmet skal være noe ulikt for hver by, og alle som melder seg på får tilgang til alle de syv sendingene, og har tilgang til alle foredragene og sendingene helt ut november.