Netcom lanserte gratis OL-TV på mobilen for sine kunder.
OL nærmer seg slutten, men Netcom mener allerede nå at dette har vært en suksess. De forteller at 17.000 Netcom-kunder har benyttet seg av tilbudet. På de beste dagene har inntil 2.500 unike brukere vært innom tjenesten.
- Dette er små tall i den store mobilsammenhengen, men for MobilTV er det betydelig. OL-sendingene har vært en gulloppskrift, og viser at TV på mobilen blir en tjeneste å regne med fremover, sier innholdssjef i NetCom Marius Halle, i en pressemelding.
Det betyr ikke at mobi-TV er i ferd med å ta av ennå. Netcom tror det fortsatt vil ta tid før det skjer.
- Det tar tid å endre vaner, slik er det med alle tjenester. Men OL-satsningen viser at markedet modner i takt med høyere hastigheter i mobilnettet og bedre telefoner, og at interessen er der så lenge innholdet er godt, sier Halle.