Månedlig lytter rundt seks prosent, det vil si 230.000 nordmenn, til radio via Internett. Dette viser tall fra Norsk Gallup Institutt.
Av disse lytter 90.000 på P4 via Internett. Det tilsvarer en månedsoppslutning på i overkant av to prosent av befolkningen, skriver P4 i en pressemelding.
P4 begynte med nettradio allerede i 1996 og lanserte i fjor fire nye radiokanaler på nettet. Radiokanalen har også utviklet programmet 'P4 Desktop Radio'. 46.000 internettbrukere har lastet ned dette på datamaskinen sin. Avspilleren ligger som en tynn linje, øverst eller nederst i skjermbildet på PC-en.
- Dette er vi meget godt fornøyd med, sier informasjonsdirektør i P4, Ole Tom Nomeland.
Han synes kanalen har utviklet svært brukervennlige nettradio-løsninger og tror det er positivt at P4 tilbyr fire andre nisjekanaler på Internett, i tillegg til moderkanalen. Per i dag samsender P4 reklame og nyheter fra moderkanalen på alle sine nettkanaler.