Nettannonsenettverket 24/7 Media har en hovedstrategi i dag som går ut på å betjene færre og større kunder på en skikkelig måte. Nå mister 24/7 Media Norge sin
største kunde, ABC Startsiden.
Dag Landfald bekrefter at Startsiden har vært en hovedkunde for dem:
- Ja, det har helt klart vært vår hovedsite, også i forhold til MSN, sier han. 24/7 har en avtale med Microsoft og portalen MSN på internasjonal
basis, inkludert Norge.
Et av de viktigste elementene for et annonsenettverk er å ha store nok tjenester som danner trafikkgrunnlag til å selge og kjøre annonsevisninger i nettverket. Startsiden med sin enorme trafikk, har vært den viktigste bærebjelken for 24/7 i Norge.
Grunnen til at Startsiden velger konkurrenten DoubleClick, er ønsket om å skifte annonsestyringssystem. Startsiden har valgt DART i stedet for Real Media og da er veien kort til DoubleClick.
Skiftet av annonsepartner skjer 1. april.
- Vi jobber med alternativer og kommer snart med gode nyheter, hevder Landfald som foreløpig ikke vil si noe konkret.
Det var høsten 1999 at 24/7 kapret Startsiden fra DoubleClick. Nå er altså Startsiden tilbake hos sin gamle annonsepartner.