Microsofts portal MSN hadde ikke regnet med tall som de opplevde under Madonna-konserten i fjør høst. Nå viste det seg at de ni millionene som da ble notert sannsynligvis var veldig overdrevet (se egen sak), men uansett var det ikke forventet tall i millionklassen.
MSNs portalsjef i Norge, Torstein Harildstad, sa til digitoday før tallene forelå mandag kveld at de ville være fornøyd med 300.000 "tilskuere" via PC-en. Og tallene viser altså at over en halv million var inne på webcasten.
a-ha holdt to vellykkede konserter i helgen i Oslos nye storstue Valhall, men det var bare lørdagskonserten som ble overført på web. MSN hadde frontet a-ha-konserten via de lokale forsidene på portalene sine i 15 av de 21 landene de er inne i - pluss MSN.com. Men denne gangen var det ikke Microsoft-portalen som eide selve arrangementet. Det var det faktisk sponsoren Mercedes som gjorde, med utslag at konserten foregikk på Mercedes sin nettadresse. |
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Med digitalisering av nabovarsler har de spart samfunnet for over 1 milliard
SLB Interactive
Som en illustrasjon på at brukerne opplevde at det var verdt å holde seg der, opplyser MSN at hver av de 500.000 seerne brukte 20 minutter i gjennomsnitt på siten. Selve konserten varte i godt over to timer.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Internasjonalt samarbeid skal styrke ansvarlig KI