JUSS OG SAMFUNN

500.000 så a-ha på web

Mer enn en halv million mennesker skal ha logget seg på for å se a-ha på nettet lørdag kveld. Hver av nettbrukerne, som slett ikke bare var nordmenn, brukte lang tid på webcasten, opplyser MSN til digitoday.

27. mars 2001 - 08:37

Microsofts portal MSN hadde ikke regnet med tall som de opplevde under Madonna-konserten i fjør høst. Nå viste det seg at de ni millionene som da ble notert sannsynligvis var veldig overdrevet (se egen sak), men uansett var det ikke forventet tall i millionklassen.

MSNs portalsjef i Norge, Torstein Harildstad, sa til digitoday før tallene forelå mandag kveld at de ville være fornøyd med 300.000 "tilskuere" via PC-en. Og tallene viser altså at over en halv million var inne på webcasten.

a-ha holdt to vellykkede konserter i helgen i Oslos nye storstue Valhall, men det var bare lørdagskonserten som ble overført på web.

MSN hadde frontet a-ha-konserten via de lokale forsidene på portalene sine i 15 av de 21 landene de er inne i - pluss MSN.com. Men denne gangen var det ikke Microsoft-portalen som eide selve arrangementet.

Det var det faktisk sponsoren Mercedes som gjorde, med utslag at konserten foregikk på Mercedes sin nettadresse.





SLB Interactive



Som en illustrasjon på at brukerne opplevde at det var verdt å holde seg der, opplyser MSN at hver av de 500.000 seerne brukte 20 minutter i gjennomsnitt på siten. Selve konserten varte i godt over to timer.







Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.