Aetats nettsider har vært nede i flere dager. Aetat er et av de største nettstedene i offentlig sektor, og har daglig flere hundre tusen brukere. Disse har i flere dager ikke hatt mulighet til å bruke tjenestene på nettet.
– Vi har holdt på med noen tekniske oppgraderinger, som har tatt noe lengre tid enn planlagt. Vi arbeider med å ordne opp i dette nå. Vi beklager problemene overfor brukerne. Men meldekorttjenesten fungerer, sier kommunikasjonsdirektør Andrea Kilen i Aetat.
– Hvorfor tar det så lang tid?
– Vi hadde ikke ventet å få så store problemer. Vi regner med at nettsidene er oppe innen i morgen, sier hun.
Les også:
- [11.05.2004] Bekk og Aetat sliter med nettsider
- [04.05.2004] Stadig over 2.000 ledige IKT-folk
- [29.04.2004] Økende ledighet blant nyutdannede IT-folk
- [18.02.2004] Frykter nytt underskudd på IT-studenter
- [06.02.2004] Vekst i IT-stillinger
– Hvem har ansvaret for det som har skjedd?
– Det har jeg ikke informasjon om akkurat nå, sier hun.
Hun har ikke informasjon om hvem som er hovedleverandør for IT-løsningene, eller om dette vil få konsekvenser for leverandøren(e).