- Billettformidling integrert på Oslopuls.nos filmsider vil forbedre funksjonaliteten for brukeren sier daglig leder Rolf Lie i Oslopuls i en pressemelding.
- I dag kan brukeren både lese filmomtaler med karaktergiving, brukerenes mening og andre spennende filmnyheter i tillegg til kjøp av billetter, sier han.
Filmweb AS er film- og kinobransjens IT-selskap og har ansvaret for driften av bransjens ulike inter- og ekstranettjenester. Avtalen gir Oslopuls.no rett til å legge ut innhold fra Filmwebs tjeneste mot at Filmweb får økt distribusjon og profilering av kinobransjens produkter.
Bestillingssystemet er åpent hele døgnet, og det er ikke nødvendig for kinokunden å møte opp på kinoen 45 minutter før forestillingen for å hente bestilte billetter. Brukeren betaler enten med Visa eller Mastercard, og får oppgitt et referansenummer som vises i billettluken sammen med kredittkortet.
Omlag 60 prosent av norske kinoseter er tilgjengelig for salg gjennom systemet og det er til nå i år solgt 130.000 billetter gjennom Filmwebs "kyber-billettluke".