Oslo (NTB): Telenor har fredag ettermiddag igjen problemer med mobilnettet. Flere kunder melder om at de ikke får ringt.
Dekningsdirektør Bjørn Amundsen sier til NTB at det jobbes på spreng for å få fram en foreløpig rapport om situasjonen.
- Det jeg kan si er at vi har fremkommelighetsproblemer flere steder, men de fleste samtaler kommer likevel gjennom. Vi har ingen indikasjon på at vi står overfor en lignende situasjon som i forrige uke, men det arbeides nå intenst for å finne ut hva problemene skyldes, sier Amundsen.
Han forsikrer at Telenor vil komme med en orientering i løpet av meget kort tid.
Omfanget av problemene er ennå ikke kjent
- Vi opplever for tiden en feil i mobilnettet og jobber med å finne ut av problemet. Vi kommer tilbake med mer info, skriver Telenor på sin Facebook-side ved 14.40-tiden. Der har også en rekke Telenor-kunder lagt ut meldinger om dekningsproblemer.
Forrige fredag hadde Telenor store problemer med mobilnettet, og feilen ble først rettet opp etter ni timer. (©NTB)
Oppdatering: Feilen gjelder ifølge Telenor bare 2G-nettet. Dersom man låser mobilen til å bruke 3G-nettet, skal dette i utgangspunktet kunne fungere. Dersom det ikke fungerer og du har behov for å bruke nødtelefon, ta ut SIM-kortet og ring 112. Samtalen vil da går over nettet til Netcom eller Network Norway
Les også:
- [13.03.2012] Dette vil Telenor blokkere
- [12.01.2012] Netcom-trøbbel i hele landet
- [19.07.2011] Årsaken til Telenors kollaps funnet
- [23.06.2011] - Svitsjen låste seg fullstendig
- [20.06.2011] Telenor slipper bøter etter mobilkrasj
- [17.06.2011] Telenors mobilnett oppe igjen
- [16.06.2011] Server-omstart førte til propp i mobilnettet
- [24.05.2011] To fiberbrudd på sju minutter