Reklamemannen Roger Pihl tok vare på all reklame som dumpet ned i postkassen hans. Ifjor ble det drøyt 122 kilo, opp rundt ti kilo fra året før, skriver Dagens Næringsliv.
Pihl opplyser i saken at han oppfatter elektrobransjen som mest irriterende. Experts julekatalog skal han angivelig ha mottatt hele åtte ganger. Nå er det i hvert fall noen som trekker seg fra dette papirjaget.
Komplett.no, som er Norges og Nordens største nettbutikk har også annonsert mye på papir de siste årene, i motsetning til mange andre nettvarehus. Men nå er det slutt.
Selskapet, som har sponset og fått en hel fotballstadion oppkalt etter seg, varsler i dag at de ikke lenger vil benytte seg av markedsføring på hverken radio, TV eller i papirmedier.
Heretter skal alle reklamekronene gå til nettbasert markedsføring. Grunnen de oppgir for denne beslutningen er at «tidene forandrer seg».
For å virkelig understreke overgangen, valgte selskapet å opplyse om det nye veivalget gjennom den sosiale nettjenesten Twitter.