– Det ser dessverre ut til at det ikke blir noen ny avtale med TV 2 inntil videre. Vi synes det er leit, for det betyr at dere ikke får tilgang til noe TV 2-innhold hos oss fra 1. april, heller ikke TV 2 Play valgt gjennom vårt poengsystem, skriver Altibox på sin Facebook-side torsdag.
Det var Kampanje som omtalte Altibox-meldingen først.
Det var i forrige uke at TV 2 gikk ut og sa at de hadde avsluttet forhandlingene med TV-distributøren om en ny avtale. Den nåværende avtalen går ut torsdag.
_logo.svg.png)

Altibox kalte i forrige uke det at TV 2 avsluttet forhandlingene et PR-utspill, noe TV 2 avviste. Nå innrømmer Altibox at kundene deres vil miste TV 2-kanalene.
Altibox skriver i en melding på sine nettsider at de vil gi kundene 50 ekstrapoeng som de kan bruke på innhold eller 100 kroner i avslag på TV-regningen.
– Om TV 2 ønsker å gjenoppta forhandlingene, står vi klare for å finne gode løsninger på vegne av alle TV-kunder, skriver TV-distributøren.
Altibox har over 530.000 TV-kunder, noe som betyr at over en million seere nå mister tilgangen til TV 2s kanaler.
Distributøren skriver på sine nettsider at TV 2-appen vil være tilgjengelig for Altibox-kundene, og at man kan logge inn i appen om man har kjøpt eget abonnement direkte fra TV 2.

Dansk Nordnet-kunde fikk tilgang til norsk konto med en halv million kroner