SOSIALE MEDIER

Annonse-boikotten fortsetter: – Tyr til sine samme gamle taler for å berolige oss

Den pågående annonse-boikotten av Facebook fortsetter etter at organisatorene bak kampanjen ikke lot seg overbevise av et møte med Mark Zuckerberg tirsdag.

Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen.
Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen. Bilde: Thought Catalog/Unsplash
8. juli 2020 - 09:05

Den såkalte #StopHateForProfit-kampanjen har fått med seg gigantannonsører som blant annet Coca-Cola, Adidas og Volkswagen.

Formålet med kampanjen er å få bukt med mengden hatefulle ytringer på nett. Over 900 selskaper har til nå sluttet seg til boikotten.

Tirsdag hadde organisatorene bak kampanjen et nettmøte med Facebook-sjef Mark Zuckerberg, men de sa etterpå at det ikke ble sagt noe på møtet som fikk dem til å tro at Facebook vil iverksette noen form for tiltak.

– Istedenfor å forplikte seg til en fremdriftsplan for å kunne luke ut hat og feilinformasjon på Facebook tyr deres ledere heller til sine samme gamle taler i et forsøk på å berolige oss uten å innfri kravene våre, heter det i en uttalelse fra dem som står bak boikotten.

Australsk politi har gjort store narkobeslag etter å ha hachet seg inn i et nettverk som skulle være hermetisk lukket for kriminelle.
Les også

Datanerd arrestert for app som brukes av kriminelle over hele verden

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra