Oslo (NTB): Internett-året har en tøff start. Annonseringen på internett falt 16 prosent i forhold til januar 2008, opplyser Interesseorganisasjonen INMA.
Merkevareomsetningen viser en tilbakegang på 13 prosent mens stillingsmarkedet viser en tilbakegang på hele 36 prosent. Annonsemarkedet for rubrikk viser en 21 prosents tilbakegang.
Månedens lyspunkt er at eiendomsmarkedet holder samme nivå som på samme tid i fjor, og at bil og motor øker med 9 prosent i forhold til januar 2008.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Slik blir Moss IT-sentrum for smartere veier
Les også:
- [31.03.2009] Nettannonser øker trass i krisen
- [31.10.2008] Annonseveksten på nett fortsetter
- [28.10.2008] Internett har endret politikken
- [06.05.2008] Påsken kvelte nettannonsering
- [11.03.2008] Fortsatt vekst for nettannonser