Innholdsleverandørene skal levere innhold til AT&Ts små fire-linjers skjermer på telekomselskapets trådløse telefoner. I forbindelse med lanseringen sparker AT&T i gang en diger mediekampanje som både skal gå i tradisjonelle medier som avis og radio, i tillegg til annonser på søkemotorene Excite, Infoseek og de 24 partnernes nettsteder.
Inntil nå har PocketNet-brukere kunne utnytte vanlige datatjenester som e-post, en personlig kalender og adressebok. Med de trådløse telefonene kan brukerne få aksess direkte til Internett, men de fleste websidene er formattert slik at man ikke kan se informasjonen særlig klart.
Innholdspartnerne har derfor gått med på å formattere websidene sine med HDML, istedet for HTML. HDML står for Hand-held Device Markup Language og likner på Hyper Text Markup Language (HTML) som er bortimot standardspråk på world wide web.
- Å hjelpe folk til å forstå hva de faktisk kan gjøre og hvor de kan gjøre det er nøkkelen til å bygge merkebevisstheten, sier sjefen for den trådløse datadivisjonen i AT&T, Kendra VanderMeulen, til nettutgaven av Advertising Age.
PocketNet-tjenesten er i øyeblikket tilgjengelig i mellom 25 og 30 byer i USA. En telefon koster 299 amerikanske dollar (rundt 2.100 NOK) og føres av både Mitsubishi og Samsung.