«10 stk Surface Pro 3-maskiner til prisen av 5.»
Det var tilbudet Atea-sjef Dag Fodstad dro fram på scenen under sitt store kundekonferanse Atea Community i Telenor Arena i formiddag.
Riktignok begrenset til deltakerne, og bare fram til klokken 16 torsdag. Det spesielle tilbudet gjelder også bare for bedriftskunder som har konto hos IT-selskapet.
Likevel, med slike «innbruddspriser» selger Atea det kraftigste og dyreste av Microsofts hybride pc-nettbrett-produkter med solide tap.
– Taper, ja. Vi tar jo halve kosten. Dette er Atea-penger og en ren sponsing av oss til kundene våre, sier Dag Fodstad til digi.no.
Dette er heller ikke første gangen. Konferansen på Fornebu avslutter et to måneder langt roadshow Atea har brakt med seg fra Nord til Sør i totalt ni byer.
– Jeg har ikke totalen, men gjennom de siste fem byene fra Bergen, Haugesund, Stavanger, Kristiansand og nå Oslo har vi solgt i overkant av 1.000 enheter til halv pris, forteller Fodstad.
Det rimeligste pc/brettet koster veiledende rett under 7.000 kroner, så her har selskapet etter alle solemerker spandert flere millioner kroner.
Han håper imidlertid å tjene pengene tilbake. For eksempel ved behov for økt kompetanse når maskinene skal settes opp mot bedriftenes egne systemer.
Fodstad regner seg som en Microsoft-entusiast. Han snakker varmt om hvor fortreffelig Surface Pro er blitt i den tredje utgaven, sammenlignet med de foregående som ifølge ham var preget av barnesykdommer.
– Jeg bruker det selv, riktignok fikk jeg dette først for tre uker siden, men jeg er skitfornøyd.
Atea Community samlet torsdag om lag 1.500 kunder, 300 partnere og samlet rundt 2.000 deltakere i Telenors storstue. Det er også 85 utstillere og et bredt program med foredrag.
– Dette er det desidert største IT-roadshowet i Norge, sier Dag Fodstad, som understreker at arrangementet også koster. Det er mye jobb som ligger bak, men det er også tungt økonomisk, vedgår han.
Les også:
- [20.05.2014] Overraskende Surface-lansering