BankID på mobil meldte onsdag kveld om tekniske problemer som rammet kunder hos Telenor, Telia og Ice. Dette er nå i orden igjen.
BankID med app og kodebrikke har fungert hele tiden, mens det onsdag kveld ble meldt inn tekniske problemer som rammet mobilkunder hos alle operatører, men ikke samtidig.
– Ja, problemene var innom alle. Det startet med Ice-kunder, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID til NTB.


Hun understreker imidlertid at problemene var løst ganske tidlig i på kvelden, selv om NTB utover natten hadde medldinger om fortsatte problemer, basert på en melding som stod på BankIDs status-side på nettet.
Feilmeldingen om problemer med BankID på mobil stod framme på statussiden til etter klokka åtte i morges, men da var tjenesten forlengst oppe igjen.
– Banker og offentlige brukersteder friskmeldte systemet i går. Det var bare varsellampen på nettsiden vår som ikke ble skrudd av. Den lyste litt lenger, sier Steinsland.

Problemet løst: : Innlogging til alle offentlige tjenester var nede