BANKID

BankID på mobil fungerer - glemte å slå av varsellampen

Problemene ble egentlig løst tidlig på kvelden i går, sier BankID.

BankID på mobil er oppe igjen.
BankID på mobil er oppe igjen. Foto: Ali Zare/NTB
22. sep. 2022 - 10:11

BankID på mobil meldte onsdag kveld om tekniske problemer som rammet kunder hos Telenor, Telia og Ice. Dette er nå i orden igjen.

BankID med app og kodebrikke har fungert hele tiden, mens det onsdag kveld ble meldt inn tekniske problemer som rammet mobilkunder hos alle operatører, men ikke samtidig.

– Ja, problemene var innom alle. Det startet med Ice-kunder, sier kommunikasjonssjef Hege Steinsland i BankID til NTB.

Hun understreker imidlertid at problemene var løst ganske tidlig i på kvelden, selv om NTB utover natten hadde medldinger om fortsatte problemer, basert på en melding som stod på BankIDs status-side på nettet.

Feilmeldingen om problemer med BankID på mobil stod framme på statussiden til etter klokka åtte i morges, men da var tjenesten forlengst oppe igjen.

– Banker og offentlige brukersteder friskmeldte systemet i går. Det var bare varsellampen på nettsiden vår som ikke ble skrudd av. Den lyste litt lenger, sier Steinsland.

T-Mobile- har fått bot etter brudd på vilkårene i en avtale selskapet inngikk etter oppkjøpet av telekomselskapet Sprint.
Les også

Rekordbot til T-Mobile

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.