BankID på mobil var nede i over ett døgn: - Vi gjør vårt beste

Oslo  20160726.
Telia Norge i Nydalen, Oslo tirsdag.
Foto: Lise Åserud / NTB scanpix
Oslo 20160726. Telia Norge i Nydalen, Oslo tirsdag. Foto: Lise Åserud / NTB scanpix Bilde: NTB scanpix
10. juli 2018 - 10:21

Oppdatert: Rundt klokken 12 tirsdag skal BankID-problemene være løst, viser digi.nos egne tester.

Siden mandag morgen har Telia-kunder slitt med å logge seg inn via BankID på mobil i nettbank og andre tjenester som krever denne valideringsformen.

Problemene berører også  kunder av andre operatører som benytter seg av Telias mobilnett. Telia opplyser til E24 at rundt 50 prosent av alle innloggingsforsøk går igjennom.

– I går formiddag mottok vi henvendelser fra kunder som sa de opplevde problemer med å logge inn med Bank ID. Siden den tid har vi jobbet det vi kan med feilretting, skriver  kommunikasjonsrådgiver Kristian K. Fredheim i en epost til E24.

Undertegnede er selv Telia-kunde og har hatt problemer med innlogging på alle  portaler som krever BankID som innloggingsform siden mandag morgen.

– Inntil videre fortsetter vi å jobbe med feilretting og gjør vårt beste for å sørge for at antallet gjennomførte innlogginger øker raskest mulig og at tjenesten kommer tilbake i normal drift, skriver Fredheim til E24.

Telia har ikke besvart digi.nos henvendelser. 

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.