Oppdatert: Rundt klokken 12 tirsdag skal BankID-problemene være løst, viser digi.nos egne tester.
Siden mandag morgen har Telia-kunder slitt med å logge seg inn via BankID på mobil i nettbank og andre tjenester som krever denne valideringsformen.
Problemene berører også kunder av andre operatører som benytter seg av Telias mobilnett. Telia opplyser til E24 at rundt 50 prosent av alle innloggingsforsøk går igjennom.
– I går formiddag mottok vi henvendelser fra kunder som sa de opplevde problemer med å logge inn med Bank ID. Siden den tid har vi jobbet det vi kan med feilretting, skriver kommunikasjonsrådgiver Kristian K. Fredheim i en epost til E24.
Undertegnede er selv Telia-kunde og har hatt problemer med innlogging på alle portaler som krever BankID som innloggingsform siden mandag morgen.
– Inntil videre fortsetter vi å jobbe med feilretting og gjør vårt beste for å sørge for at antallet gjennomførte innlogginger øker raskest mulig og at tjenesten kommer tilbake i normal drift, skriver Fredheim til E24.
Telia har ikke besvart digi.nos henvendelser.