Det svenske teleselskapet Tele2, som har 25 millioner kunder i Europa, leverer sterke resultater for andre kvartal.
Tele2 opplyser i kvartalsrapporten at den norske virksomheten leverer bedre resultater. Det bekreftes av Tele2 Norge-sjef Henrik Müller-Hansen.
- Vi har hatt en kundetilvekst, og vi vokser særlig innen mobil. Siden lanseringen av fast abonnement på fasttelefoni har omsetningen økt og "churnen" (kundefrafallet, red.anm) minsket. I tillegg har vi gjennomført kostnadsbesparelser, som nå har gitt resultater, sier Müller-Hansen til digi.no.
Les også:
- [28.06.2004] Mobiloperatører vil ha tregere utbygging
- [02.06.2004] Tele2 åpner 3G-nett med fri bruk
- [03.05.2004] Tele2 med prisreduksjon
- [09.02.2004] Økt konkurranse for Tele2
- [05.12.2003] Hissig priskrig fra Telenor i Sverige
Den nordiske virksomheten, som omfatter totalt 6,8 millioner kunder, leverte imidlertid noe svakere resultater. Det er sterk konkurranse i hele Norden som trekker inntektene ned.
Selskapet fikk et resultat før skatt på 770 millioner svenske kroner i andre kvartal i Norden mot 804 millioner kroner i samme periode i fjor.