AVTALER & KONTRAKTER

Bekk til Operaen

Landet omfattende avtale.

Bekk har sikret seg en avtale med Den Norske Opera & Ballett. Det har vært et sikkert vårtegn at operaens billettsystem har klappet sammen når sesongens forestilinger blir lagt ut. Det er noe av utfordringene konsulentselskapet skal ta tak i med en ny løsning.
Bekk har sikret seg en avtale med Den Norske Opera & Ballett. Det har vært et sikkert vårtegn at operaens billettsystem har klappet sammen når sesongens forestilinger blir lagt ut. Det er noe av utfordringene konsulentselskapet skal ta tak i med en ny løsning. Bilde: Erik Berg
1. aug. 2012 - 08:50

Etter at Den Norske Opera & Ballett fikk ny operabygning i 2008 har publikum strømmet til og etterspørselen har tidvis vært så stor etter billetter at nettsidene har kollapset og systemet brutt sammen.

Nå melder konsulentselskapet Bekk, som er eid av IT-kjempen Evry, at de har vunnet en omfattende rammeavtale med operaen om å bli digital konsept- og utviklingspartner de neste to årene. Avtalen omfatter rådgivning, design og utvikling av Operaens ulike løsninger på digitale flater.

I august starter Bekk arbeidet som skal lede ut i utvikling av nettsider og billettbestillingssystemer som er tilpasset den økte publikumspågangen Operaen har opplevd de siste årene.

Olav Folkestad, adm. direktør og gründer i konsulentselskapet Bekk, er svært fornøyd etter å ha landet avtalen med Den Norske Opera &amp; Ballett. <i>Bilde: Per Ervland</i>
Olav Folkestad, adm. direktør og gründer i konsulentselskapet Bekk, er svært fornøyd etter å ha landet avtalen med Den Norske Opera & Ballett. Bilde: Per Ervland

– Den Norske Opera & Ballett er en attraktiv oppdragsgiver, og konkurransen om slike avtaler er alltid knallhard. At vi med Interactive, vårt tjenesteområde innen design og utvikling av digitale tjenester, stakk av med seieren er både moro og betegnende for hvilken retning dette markedet tar, sier administrerende direktør, Olav Folkestad i Bekk i en pressemelding.

Leder for Bekk-avdelingen som vant oppdraget, Bekk Interactive, sier at den digitale løsningen må balansere en rekke hensyn, både internt og eksternt.

– Operaen er litt «børs og katedral», og nettopp det gjør det spennende. Å få arbeide med en slik merkevare er ikke alle forunt, soer Anders Christensen i en kommentar.

Bekk oppgir ikke totalverdien på kontrakten, som skal ha en varighet på to år.

    Les også:

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.