Ikke uventet vil Google+, Googles sosiale medieplattform, også rette seg mot bedrifter. Facebook har blitt en svært populær markedsførings- og informasjonskanal for bedrifter verden over, og dette er et område Google ikke vil la gå fra seg.
Dette kommer frem i en Youtube-video(se lengre ned i saken) fra Christian Oestlien, produktsjef i Google.
I videoen kommer det frem at Google vil inkludere dyptpløyende analysemuligheter og mulighet for å koble seg på produkter som AdWords. Men først og fremst jobber Google nå med å etablere en best mulig opplevelse for konsumentsegmentet.


- Hvordan brukere kommuniserer med hverandre er annerledes enn hvordan de kommuniserer med merkevarer, sier Oestlien i videoen som blant annet nyhetstjenesten Mashable har omtalt torsdag.
Google ber nå bedrifter som higer etter å komme på Google+ om å ha tålmodighet, og fraråder bedrifter om å etablere normale profiler.
- Vi vil aktivt jobbe med profileiere og stenge ned brukerkontoer som ikke tilhører enkeltpersoner, sier produktsjefen.
Mashable skriver at flere prominente merkevarer allerede har kommet seg på Google+, blant annet Ford, Breaking News og deres egen nyhetstjeneste.
Det er ventet at en løsning for bedrifter og merkevarer vil være klar senere i år.
Les også:
- [25.08.2011] Nå blir det mer liv i Google-knappen
- [26.07.2011] Kjøper selskap for å forbedre Google+
- [19.07.2011] Facebook jekker annonseprisen
- [11.07.2011] Google+ gikk tom for diskplass
- [05.07.2011] Han er størst på Google+
- [01.07.2011] Google+ skal åpnes for utviklere
- [29.06.2011] Google med ny Facebook-utfordrer