IT-selskapet Delfi Data i Bergen slet med å få søkere til sine utlyste stillinger. De tok derfor et kreativt grep, og forsøkte seg med å betale potensielle jobbsøkere for å lese stillingsannonsen.
– Dyktige IT-konsulenter kan velge og vrake i jobbtilbud, og vi har erfart at vanlige stilling ledig-annonser ikke virker i dagens marked, sier sjef for konsulentområdet i Delfi Data, Einar B. Berg, til Kampanje.
Hele 2.000 kroner tilbød de de 30 første jobbsøkerne som leste jobbannonsen i Bergens Tidende, og som la igjen sin CV.
Responsen var over all forventning. Etter en uke skal de ha fått mange jobbsøknader fra kvalifiserte søkere.
- Totalt sett har kampanjen kostet vår oppdragsgiver omtrent det samme som det et rekrutteringsfirma ville tatt i honorar for å komme opp med 2-3 kandidater. Når effekten av vår – noe stuntpregede – løsning er det mangedobbelte, så er vi selvsagt fornøyde, Ryktes Torkel Lien, i Rykte, selskapet som utarbeidet rekrutteringskampanjen for Delfi Data, til Kampanje.