Bjørn Boberg, Accenture og tidligere Andersen Consultings ansikt utad, har sagt opp sin stilling.
Årsaken er delvis at han har mistet rollen som nordisk markedssjef, forklarer han til digi.no.
- Accenture var tidligere veldig store i Norge, og det var derfor ikke så unaturlig at jeg som norsk markedssjef også var nordisk markedssjef. Men etter hvert som vi har bygget oss opp i Sverige og Finland, har ledelsen ønsket seg en person fra et av disse landene i rollen, forteller Boberg.
- Det var i denne forbindelse at jeg fant ut at etter ti år var det kanskje på tide å finne på noe nytt, sier Boberg til digi.no.
Han avviser at hans avgang har noen med Accentures store utfordringer i fjor. I likhet med blant annet EDB Business Partner, måtte Accenture gjennom tre kuttrunder i staben i fjor.
- Jeg orienterte ledelsen om at jeg ønsket å trekke meg allerede i fjor sommer, men vi ble enige om at jeg skulle sitte til en ny nordisk markedssjef kom på plass. Hvem som skal overta som norsk markedssjef er ikke klart, forteller han.
Boberg har foreløpig ingen konkrete planer.
- Etter ti år ønsker jeg å ta en liten pause og vurdere hva jeg ønsker å gjøre. Jeg har nå blant annet mulighet til være styremedlem i andre selskaper, noe Accenture-ansatte er utelukket fra.