Ledelsen i Facebook kom til en erkjennelse under arbeidet med selskapets nye mobilutgave. Adgang til en viss nettjeneste gjorde dem... mindre produktive.
De valgte derfor å blokkere sine egne websider. Ikke nødvendigvis fordi Facebook er en tidstyv, men snarere for å ta sin egen medisin – eller spise sin hundemat, som det heter.
Produktsjef Josh Williams røpet det selvpålagte tvangstiltaket under et foredrag på South by Southwest-konferansen nylig.
– I praksis tvang det oss til å bare bruke mobile enheter i en ukes tid. Det tvang oss til å si «vi har noen funksjoner ett sted, som ikke finnes et annet sted. Det må vi fikse», sa Williams ifølge nettstedet Fast Company.
Det er ikke første gang det sosiale nettverket har tatt skritt for å gjøre ansatte bedre i stand til å oppleve produktet sitt slik brukerne gjør det.
I november i fjor oppfordret de ansatte til å kvitte seg med iPhone, en telefon staben hadde fått utdelt i flere år. Målet var å få mange av dem over på enheter med Android i tråd med plattformens kraftige vekst.