Thomas Hagelid (28) er ansatt som markedssjef for Mogul Norway. Han kommer fra stillingen som markedssjef i Bull og har arbeidet lenge med markedsføring av internettløsninger og avansert informasjonsteknologi.
1. januar i fjor gikk Hagelid sammen med seks andre nøkkelansatte over fra Nocom til Bull.
Les mer om dette her:
Fra Nocom til Bull
- For en tid siden fikk jeg en henvendelse fra Mogul som skulle ha ny markedssjef til det nye samlede selskapet etter fusjonene. Det var et spennende tilbud. Tidligere har konsulentbransjen vært ansett for å ha fokus på det visuelle i en webløsning, såkalt front-end. Mogul har fått teknisk kompetanse gjennom fusjonen med Numerica Tascon, og samlet tar selskapet nå også integrasjonsarbeidet, ikke bare designen, sier Hagelid til digi.no.
Han synes det er både overraskende og spennende at Mogul nå har en divisjon på 15-20 mennesker med erfaring og kompetanse innen forretningsrådgivning.
Hagelid har vært i Bull i halvannet år. Og det er ikke noe galt med Bull, forsikrer han.
- Det er bare det at Mogul fremstår som en smule mer dynamisk enn Bull, sier Hagelid forsiktig.
- Det var ingen lønnsmessig motivasjon som gjorde at jeg ville skifte jobb. Selskapet, miljøet og kulturen i Mogul virker svært interessant.