De siste seks månedene har Martin Aarestrup jobbet i Stockholm og bidratt til å sette sammen hovedkvarteret i Europa for det nye selskapet. Til sammen 23 personer sitter nå i Europa-hovedkvarteret, og Aarestrup er i gang med jobben for Norges-kontoret.
Foruten ham selv har han hanket inn Åse Hanken fra DoubleClick. Det innebærer at DoubleClick nok en gang mister en viktig ressurs. På sikt satser FastBridge å få inn rundt fem personer i Norge.
Aarestrup er imidlertid ikke særlig interessert i å gå ut med noen detaljer rundt satsingen før ting er på plass.
Det er nemlig en noe komplisert affære å sette seg inn i hvor Fastbridge passer inn i landskapet. I bakgrunnen lurer giganteierne i amerikanske IPG (InterPublic Group) som nå sikler på å få til oppbyggingen av en sterk digital merkevare.
For et par år siden var Thunder House en konsulentvirksomhet under et av de mest kjente datterselskapene til IPG, McCann-Ericksson. Det skulle bygges opp med et sterkt merkenavn over hele kloden.
Prosjektet falt i fisk og i stedet ble blant annet norske Thunder House slukt av Icon Medialab AB der IPG samtidig investerte 20 prosent i de svenske konsulentene. I forrige måned bekreftet IPG sin Icon-binding med å høyne et konvertibelt lån til 110 millioner svenske kroner og forlenge tilbakebetalingstiden til begynnelsen av 2002.
Andre Thunder House-selskaper havnet etter hvert i Zentropy Partners som ble opprettet i fjor (og som i realiteten er en Icon-konkurrent). I juli I år ekspanderte Zentropy til blant annet Danmark, noe som innebærer at man kryper inn på enemerkene til Icon.
Selskapet skal imidlertid ikke produsere løsninger selv som et tradisjonelt reklamebyrå eller internettkonsulenter gjør, men konsultere de ulike kundene. Dermed vil medierådgiverne i norske Initiative Universal Media utfylle Aaarestrup & Co, selv om FastBridge skal fungere som et selvstendig selskap.
Utover det får ikke digitoday.no vite i detaljer fra Martin Aarestrup hva selskapet faktisk skal gjøre i det digitale mediemarkedet..