Lånekassen har igangsatt en omfattende IKT-modernisering for å oppnå bedre kundeservice og større effektivitet. Capgemini har fått hovedansvaret for å levere de nye systemene, og kontrakten er verdt 300 millioner kroner de neste fire årene.
Capgemini har nå valgt Software Innovation som underleverandør av ny løsning for kunde- og saksbehandling i Lånekassen. Avtalen omfatter i første omgang et forprosjekt verdt om lag 2-3 millioner kroner, men innebærer et potensiale i størrelsesorden 30-40 millioner over tre år.
- Dette er kanskje det viktigste IT-prosjektet i Lånekassen i årene som kommer. Prosjektet er forretningskritisk for Lånekassen og vil gi betydelige innsparinger i form av mer effektive saksprosesser, sier Capgemini-sjef Kjell André Engen i en pressemelding.
Konsernsjef Frode Haugli i Software Innovation mener leveransen er viktig i videreutviklingen av Lånekassen som et digitalt direktorat, og sier at løsningen vil gjøre arbeidsprosesser og samhandling smidigere og mer effektive.
Les også:
- [15.04.2008] Capgemini vant millionkontrakt