JUSS OG SAMFUNN

Christina skal selge Java

Sun skal bruke noen titalls millioner dollar på å bygge opp Java til forbrukervare, og har rekruttert tenåringsidolet Christina Aguilera.

10. juni 2003 - 10:14

Den nye markedskampanjen til Sun skal kunngjøres på JavaOne-konferansen i San Francisco denne uken. Hensikten er å gjøre Java til et merkevare på forbrukernivå.

Rollen til tenåringsidolet Christina Aguilera vil ifølge Associated Press være å vise fram en Java-telefon med spill på. Annonser, videoer og nye nettsteder skal bygge opp forbrukeretterspørsel etter "alt som har med Java å gjøre".

Den forbrukerrettede kampanjen vil kreve halvparten av årets budsjett for markedsføring av Java bekrefter seniordirektør i Sun, Ingrid Van Den Hoogen.

Et sentralt element i forbrukerkampanjen for Java vil være en ny logo som skal brukes på alle slags apparater med integrert Java, ikke bare mobiltelefoner, men også servere, PC-er, skrivere og så videre.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Les mer
Har muligheten for hjemmekontor blitt den nye normalen?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra