Etter å ha jobbet i CNN i 15 år, og vært sjef for CNN Interactive siden starten i 1995, satser Scott Woelfel nå på egen hånd.
Til tross for, eller kanskje heller på grunn av de dårlige tidene for Internett-tjenester, satser Woelfel på å hjelpe innholdsleverandører til å forstå og profittere på interaktive medier. Det nye selskapet hans heter Armchair Media og spesialiserer seg på å levere strategier for innholdsleverandører, pluss å produsere interaktive løsninger på flere plattformer (inkludert web, digital-TV og trådløse applikasjoner).
Ifølge en pressemelding, skal Woelfel, som sluttet i CNN i januar i år, ha klart å rekruttere nesten hele lederteamet i CNN Interactive til sitt nye selskap.
Armchair Media skal først og fremst forsøke å lede tradisjonelle medieselskap inn i den interaktive verden, en verden Woelfel & Co. fremstiller som ganske kaotisk.
- Med nedturen i interaktiv reklame og svikten blant så mange online-tjenester, er mange tradisjonelle medieselskap, med rette, forvirret over hvordan de skal gripe fatt i interaktive medier med et raskt voksende publikum, sier Woelfel i pressemeldingen og lover at de skal kunne hjelpe kundene med å lage produkter som skal kunne generere overskudd både i nær og fjern fremtid.