Creative Technology er den viktigste utfordreren til Apples dominans i markedet for bærbare, digitale musikkspillere. Ifølge News.com hadde Creative en markedsandel på ti prosent i juni i år, mens Apples andel var på 17 prosent.
Nå skal Creative satse enda hardere på å vinne markedsandeler.
Under en pressekonferanse nylig, sa toppsjefen i Creative, Sim Wong Hoo, at mens det i fjor var digitale kameraer som var det heteste produktsegmentet, er det digitale musikkspillere som selger som varmt hvetebrød i år.


- Vi har til hensikt å doble antallet MP3-spillerprodukter innen nyttår fra åtte til seksten, for å gi kundene flere valgmuligheter. Hver produkttype vil ha ulikt design, funksjonalitet, lagringskapasitet og farger, fortalte Hoo.
Creative var også først ute med å kunne levere et produkt basert på Microsofts Portable Media Center-plattform. Creative Zen Portable Media Center ble gjort tilgjengelig i enkelte amerikanske nettbutikker i går.