Gründer og forretningsutvikler Klaus Riskjaer Pedersen er lei av klagene, som han mener kommer fra et lite mindretall brukere.
Til digi.no sier han at de som eventuelt har mistet kontoen sin på grunn av det han kaller misbruk av tjenesten skal få igjen pengene hvis de ikke lenger ønsker å benytte selskapets tilbud.
- Vi har utestengt 208 personer på grunn av misbruk av tjenesten, og vi er i dialog med mange av dem om vilkårene for å fortsette tjenesten.
De som har betalt for en periode men ikke fått brukt tjenesten kan gjerne få pengene tilbake, sier han til digi.no.
Les om surfekrangelen:
CyberCity skylder på de nettgale
CyberCity kan ha brutt markedsføringsloven
CyberCity nedrent av klager fra nettjunkies
- Vi har ikke hatt noen problemer med tjenesten i Sverige eller Danmark, og det synes som det bare er disse 208 brukerne i Norge som har vært litt for ivrige. De andre kundene virker fornøyde, sier han.
Riskjaer Pedersen innrømmer at de kanskje skulle klargjort brukeravtalen så folk ikke tar det for gitt at de kan sitte i evigheter og laste ned store filer, men mener likevel at brukeravtalen i sin nåværende form forklarer dette.
Ifølge kilder digi.no har vært i kontakt med har CyberCity begynt å åpne stengte konti igjen, selv om det fortsatt krever lang ventetid på telefonen og løfter om å begrense bruken av selskapets tjenester.
CyberCity plages fortsatt av trege tjenester og for høy belastning, ifølge flere av selskapets kunder.