Bane Nor meldte klokken 12.11 at trafikken på Follobanen er i gang igjen.
– Signalsystemene i Blixtunnelen er fjernstyrt, og datasentralen som styrer signalene, ligger i Trondheim. Der er det en feil som gjør at det ikke blir gitt riktig informasjon, blant annet til Blixtunnelen, sier pressevakt Britt-Johanne Wang i Bane Nor til NTB i 11.10-tiden søndag morgen.
Bane Nor meldte klokken 7.23 søndag morgen at Follobanen var stengt mellom Oslo S og Ski. Først trodde Bane Nor at det dreide seg om en signalfeil inne i Blixtunnelen, men etter at mannskaper har sjekket, er det klart at problemene skyldes en feil ved datasentralen i Trondheim som oppsto natt til søndag.



Medier: Aksjonerte mot kinesisk skip etter kabelkutting
Togene bruker Østfoldbanen inntil videre mens feilrettingen pågår, men Bane Nor sier at reisende må regne med forsinkelser og enkelte innstillinger.
– Jeg venter fremdeles på en prognose for når trafikken kan være i gang igjen på Follobanen, sier Wang.
Follobanen var også stengt fra 19. desember til 5. mars på grunn av feil med det elektriske anlegget.
Vipps og DNB: Sliter med tekniske problemer