OPERATIVSYSTEMER OG PROGRAMVARE

De vil sende bussen av gårde uten rutetabell

Et automatisert trafikkledersystem reduserte klumping av busser til under en fjerdedel. Det ga bedre plass til passasjerene og reduserte ventetida på holdeplassene.

Bussveien blir Nord-Jærens viktigste kollektivtrasé. Bussrute 2 og 3 skal gå hvert 4. minutt styrt av en ATL og ikke rutetabell. – Vi må gi en god reiseopplevelse for å konkurrere med privatbilen, sier Geir Hagen (t.v.), her sammen med Sverre Wendt Slettebø.
Bussveien blir Nord-Jærens viktigste kollektivtrasé. Bussrute 2 og 3 skal gå hvert 4. minutt styrt av en ATL og ikke rutetabell. – Vi må gi en god reiseopplevelse for å konkurrere med privatbilen, sier Geir Hagen (t.v.), her sammen med Sverre Wendt Slettebø. Foto: Alf Bergin
Gi bort artikkelen
Kommenter
Kjetil S. Grønnestad
17. mars 2022 - 12:00
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.