Dell sliter om dagen og er ikke lengre verdens største PC-produsent, men signalene begynner å komme om at selskapet er på offensiven.
På fredag ble det kjent at Dell har kapret mobilsjefen til Motorola for å lede deres satsning på konsumenter, der de i dag er ganske svake.
I tillegg viser det seg at selskapet har lansert to nye tjenester for å hjelpe sine kunder. Ideene er ikke nye, men at en det er nytt at en selskap som selger produkter tar i bruk ideene som Youtube og Digg.com har blitt så store på.


Dell Ideastorm heter siden som Dell åpent og ærlig forteller er inspirert av Digg. Kunder kan med tjenesten legge inn innlegg om ønskede Dell-produkter, de beste Dell-produktene og triks/hvordan-knep med dem. Brukere kan så stemme opp de forskjellige innleggene, noe som gjøre det enklere å finne de beste.

Dell har også lansert Studiodell, en Youtube-lignende videotjeneste hvor kundene kan finne en rekke rekke instruksjonsvideoer for bruk av Dell-produkter. Bildet under viser videoen der Michael Dell inviterer brukere til å sende inn sine Dell-videoer.
