JUSS OG SAMFUNN

Den tredje norske nettmåleren gir slett ikke opp

Mens Nielsen/NetRatings og Jupiter MMXI forsvinner fra nettmålingsmarkedet i Norge, satser Gallup fortsatt på PC-panel. Men foreløpig har ikke Tor Aksel Ødegård og Gallup solgt et eneste abonnement av panelmålingene til Netvalue.

6. des. 2001 - 12:33

Norsk Gallup Institutt har hittil ligget lavt i terrenget når det gjelder salg av sine brukerpaneler i det norske Internett-markedet.

Mens Nielsen//NetRatings (gjennom felleseide eRatings) har hanket inn flere kunder og Jupiter MMXI Nordic satset på et samarbeid med MMI med salg av rådyre nettpaneler, har Gallup heller konsentrert seg om trafikkmålingen RedSheriff/WebMeasure og intervjundersøkelsen Web-Toppen.

eRatings og Jupiter MMXI er imidlertid på vei ut av Norge: Slutt for nettmålinger i Norge
Nielsen/NetRatings vil kjøpe Jupiter Media Metrix










NetValueTaylor Nelson Sofres



Tor Aksel Ødegård







digi.no



Forbruker & Media

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.