Norsk Gallup Institutt har hittil ligget lavt i terrenget når det gjelder salg av sine brukerpaneler i det norske Internett-markedet.
Mens Nielsen//NetRatings (gjennom felleseide eRatings) har hanket inn flere kunder og Jupiter MMXI Nordic satset på et samarbeid med MMI med salg av rådyre nettpaneler, har Gallup heller konsentrert seg om trafikkmålingen RedSheriff/WebMeasure og intervjundersøkelsen Web-Toppen.
eRatings og Jupiter MMXI er imidlertid på vei ut av Norge:
Slutt for nettmålinger i Norge
Nielsen/NetRatings vil kjøpe Jupiter Media Metrix
Nielsen/NetRatings vil kjøpe Jupiter Media Metrix
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Med digitalisering av nabovarsler har de spart samfunnet for over 1 milliard
NetValueTaylor Nelson Sofres
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Her får norske bedrifter solid drahjelp ut i nye markeder
digi.no
Forbruker & Media