Når du handler i en vanlig butikk, tar du varen selv i hyllen, men hva skjer egentlig i en nettbutikk? For når du har 6000 varer spredd over et lager på størrelse med en full fotball-bane kan du ikke bruke vanlige traller og håpe at betjeningen finner riktig komponent.
Det skulle da også bare mangle at Norges største nettbutikk ikke har noen ganske avanserte IT-systemer, for Komplett.no lever primært av å selge nettopp IT-produkter.
digi.no har fått lov til å komme inn på baksiden av det skjermbildet de fleste tenker på som Komplett.no og fikk en full gjennomgang av hvordan nettbutikken klarer å stokke bestillinger, varer, paller, hyller og lastebiler - 24 timer i døgnet.
For jobben er monumental - nå er det skolestart og studentene skal ha nytt IT-utstyr. Det betyr høysesong for Komplett.no og deres konkurrenter.
Komplett vil innen året ha sendt ut en million sendinger, noe som i høysesongen tilsvarer en sending med en eller flere varer til en kunde hvert 15. sekund - 24 timer i døgnet, 7 dager i uken.
For å klare dette kjører Komplett som regel tre skift, og det er også folk på jobb i helgene. Uten helgejobbing ville det blitt umulig å på mandag tatt unna det som hadde hopet seg opp, forklarer Komplett-sjef Eric Sandtrø.
Og det er ikke rød eller sort sofa Komplett skal plukke ut riktig. Bare innen minnebrikker har Komplett flere hundre forskjellige av - ulik hastighet og en mengde andre faktorer som antall pinner skaper uendelige muligheter for feil.