I tredje kvartal økte Google omsetningen med 98,5 prosent til 1,6 milliarder dollar, fra 802 millioner dollar i samme kvartal i fjor.
På papiret er det en sjudobling av resultatet, fra 52 millioner dollar til 381 millioner, tilsvarende 1,32 dollar per aksje. Trekker man fra fjorårets utbetaling til Yahoo på 201 millioner dollar, kan resultatforbedringen anslås til i overkant av 50 prosent.
Trekker man fra aksjekompensasjon og tilsvarende utgifter, kommer resultatet per aksje opp i 1,51 dollar. På dette grunnlaget hadde analytikerne spådd 1,36 dollar per aksje.
Da tallene ble kjent, spratt aksjekursen opp 11 prosent, etter å ha falt i overkant av 5 prosent mens børsen var åpen.
Toppsjef Eric Schmidt ville ikke tallfeste noen forventninger til inneværende kvartal. Han sa at Google nå trekker til seg langt flere annonsedollar fra USAs største selskaper, det vil si de på Fortune 500-listen.
Google har nylig begynt å plassere annonser i papirmedier. Schmidt sa han vurderer tv-reklame i tillegg.
Schmidt nektet å kommentere spørsmål om hvorvidt Google er interessert i å kjøpe seg inn i AOL. I forrige uke refererte flere amerikanske medier at det forelå kontakt mellom Time Warner og Google om en mulig investering.