Torsdag forrige uke mistet tre millioner av Telenors kunder mobilnettet etter at selskapet skulle oppdatere en database.
Nå har selskapet gjennomført en analyse og funnet fram til hva som gikk galt.
– På bakgrunn av denne analysen har vi besluttet å endre våre prosesser for oppgraderinger, og en ekspertgruppe har fått i oppgave å levere ny metodikk med styrket sikkerhet, sier administrerende direktør Berit Svendsen i Telenor Norge i en pressemelding.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Neste generasjons ID-løsning kan stoppe langt flere svindelforsøk
Selskapet sier de blant annet vil innføre flere sikkerhetskontroller når de arbeider på systemene sine. (©NTB)
Les også:
- [05.11.2014] Tier om mobilbruddet
- [31.10.2014] – Svært alvorlig
- [31.10.2014] Telenor gransker utfall
- [30.10.2014] Oppdatering lammet Telenors mobilnett