Katalog- og annonseselskapet Eniro melder at de har inngått et strategisk samarbeid med Google.
Avtalen gir Eniro anledning til å tilby Google Adwords sammen med egne annonseprodukter mot nett, print og mobil, blant annet Eniros eget «betal per klikk»-nettverk. Dette trer i kraft 1. januar 2012.
Ifølge Eniro vil dette forsterke tilbudet til deres over 400 000 annonsører i Danmark, Sverige og Norge. Det loves «nye muligheter for norske, svenske og danske bedrifter som ønsker økt synlighet på Internett».
Ifølge administrerende direktør Morten Algøy i Eniro Norge har Google Adwords størst betydning for kunder i kategorien små og mellomstore bedrifter, som ønsker å være «søkbare hele døgnet, hele året».
– Samarbeidet vil bidra til å øke Eniros inntekter innenfor sponsede lenker området, sier Algøy.
Jan Grønbech, daglig leder i Google Norge, sier samarbeidet med Eniro betyr økt leveranse av søkeordsannonsering til små- og mellomstore selskaper.