– Vi er ikke fornøyde med informasjonen som kom fra Evry underveis fredag. Det skapte ekstra problemer for oss, våre kunder og sikkert andre banker. Det er helt klart noe vi vil ta opp med Evry, sier Lars Ove Breivik, informasjonssjef i Sparebanken Vest, til E24.
Breivik understreker at det som skjer ut mot deres kunder selvsagt er bankens ansvar og lover en oppvask, skriver nettavisen.
Det var en feil i en sentral stormaskinkomponent som forårsaket at svært mange kunder ikke fikk tilgang til nettbank, mobilbank og minibanker. Evry har beklaget ulempene feilen har skapt for kundene.
– Vi får ta lærdom av dette, men det er viktig for oss å understreke at vi ga løpende informasjon, men så er det kanskje nødvendig med enda mer informasjon, sier Evrys kommunikasjonsdirektør Geir Remman.
Breivik sier banken vil gjennomgå egne logger, og deretter avvente en rapport fra Evry. Også Skandiabanken og Sparebank 1-gruppen vil gjøre en evaluering.
Evry er Norges største IT-selskap, og ifølge E24 bruker over fire millioner mennesker i Norden daglig tjenester som Evry leverer.