Omsetningen er opp 59 prosent til 3,2 milliarder dollar i kvartalet som ble avsluttet 30. september, viser ferske tall fra Facebook.
Driftsmarginen har løftet seg fra 37 til 44 prosent. Bunnlinjen er også styrket. Etter skatt sitter Facebook igjen med 806 millioner dollar mot 425 millioner dollar samme periode i fjor, altså ikke langt unna en dobling.
Antall unike brukere som er innom Facebook hver dag er blitt den nye måleenheten som investorene følger. Her kan de nå skilte med 864 millioner brukere, opp fra 703 millioner.
Facebook har 1,35 milliarder brukere innom minst en gang i måneden, opp 14 prosent fra september-kvartalet i fjor.
Den sosiale nettverkskongen slår samtidig i bordet med svært imponerende tall for mobilbrukere. 1,12 milliarder i måneden, opp 29 prosent. Mobilsegmentet står nå for 66 prosent av selskapets annonseinntekter, mot 49 prosent i fjor.
Falt på børsen
Alt dette er solid vekst, men investorene lot seg ikke begeistre. Aksjekursen på Wall Street har falt over 8 prosent i utvidet handel.
I negativ retning trekker svakere prognoser for det inneværende fjerde kvartal, noe som skuffet markedet. De venter en omsetningsvekst på mellom 40 til 47 prosent, altså noe under fasiten i tredje kvartal.
Gründer og toppsjef Mark Zuckerberg var ved resultatfremleggelsen lite opptatt av omsetning, men fokuserte i stedet på muligheter lengre fram i tid, ifølge Bloomberg.
– De neste 10 årene skal vi fokusere på fundamentale endringer for nå målet vårt om å knytte hele verden sammen, sa Zuckerberg.
Les også:
- [14.11.2014] Mer gjennomsiktig personvern