TELENOR

Feil i Telenors mobilnett

– Det er for tidlig å si hva som er årsaken.

Mange av Telenors mobilkunder sliter med å ringe i dag.
Mange av Telenors mobilkunder sliter med å ringe i dag. Bilde: Telenor
29. aug. 2016 - 12:29 | Endret 29. aug. 2016 - 14:40

OPPDATERT: Ved 14-tiden melder Telenor at feilen skal være rettet.

Mange Telenor-kunder har mandag problemer med å komme fram på mobilnettet. Telenor er klar over problemet og jobber med å rette feilen.

Ifølge Bergensavisen oppsto feilen klokken 11.15. Så mange som 30 prosent av kundene skal ha problemer med å komme fram når de prøver å ringe ut.

– Det stemmer at vi opplever en feil i mobilnettet som gjør at enkelte anrop ikke går gjennom. Det er for tidlig å si hva som er årsaken, men vi jobber med feilsøking, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor Norge til NTB.

Han kan ikke bekrefte at så mange som 30 prosent har problemer, men sier at flesteparten av kundene kan bruke mobilen som vanlig.

– De som ikke kommer gjennom, må prøve på nytt, understreker Sandstø.

Feilen berører mobil tale

Telenor har sendt ut en oppdatering klokken 13, der de skriver:

– Vi jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk. Problemene startet rundt kl. 11:15 og Telenors driftsmiljø jobber nå for å rette feilen. Alle øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt. Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.