I motsetning til Schibsted Søk og søketjenesten Sesam, er rubrikktjenesten Finn en pengemaskin for Schibsted-konsernet.
Les også:
- [12.06.2008] Finn.no er verdt 4,7 milliarder
- [29.08.2007] Finn.no slet like hardt som Sesam
- [17.08.2007] Sesam fossblør penger og bytter toppsjef
Finn omsatte for 145 millioner kroner, en kraftig fremgang fra 102 millioner i samme kvartal i fjor.
Av det ble rubrikktjenesten sittende igjen med et driftsresultat på 72 millioner kroner, noe som betyr en driftsmragin på rett under 50 prosent.
Schibsted forteller i sin kvartalsrapport at veksten er størst innen kategorien som de kaller Torget. Her kan privatpersoner sette inn annonser for atlt fra kunst og samleobjekter, til hvitevarer, data og hobby-utstyr. Denne kategorien vokste med hee 94 prosent.
Finn hjelpes også av et arbeidsmarked som fortsatt skriker etter nye ansatte. Stillingsannonsene har hatt en vekst på 46 prosent.
Det er kraftig vekst over hele linjen, i alle kategorier. Minst fremgang var det for bilannonser. Der var fremgangen "bare" på 26 prosent.