Aftenpostens rubrikktjeneste på Internett og papir, FINN.no, har gjort det svært bra nasjonalt, blant annet gjennom sitt nettverk med de største lokalavisene i Norge.
I lengre tid har FINNs internasjonale direktør Robert Steen jobbet med å eksportere selskapets satsing i Europa. Nå kommer resultatet, alliansen Adexalliance, som består av avisbedrifter i Storbritannia, Tyskland, Finland, Nederland, Belgia og Norge.
Etableringen av en europeisk allianse gir rubrikkannonsører en mulighet til å nå lokale markeder. Alliansen representerer den største multimediekanalen for rekrutterings-, eiendoms- og bilbransjen i Europa. Til sammen utgir de mer enn 900 aviser som når ca. 70 millioner lesere i Europa.
- Vi ser at de store annonsørene i økende grad sentraliserer sine beslutninger, samtidig som de har behov for å få respons på sine aktiviteter i de lokale markedene. Denne alliansen gjør det mulig for dem å annonsere i et nettverk av solid etablerte nettsteder gjennom ett kontaktpunkt, sier Robert Steen, som er blitt daglig leder i Adexalliance,i en pressemelding .
- Etablerte nettjenester som Finn.no vil kunne tiltrekke seg flere brukere og annonsører gjennom denne internasjonale plattformen som Adexalliance utgjør, sier Steen.