Finn.no har gjort stor suksess med salg av bruktbiler. Hver uke er over 700.000 personer innom Finn.no for å se etter bruktbiler.
Nå ligger de i startgropen for å satse på nybiler.
- Vi har komplett informasjon om alle bilmodeller fra det uavhengige analyselskapet Jato. Vi ønsker å få med importørene for å bruke oss som kanal for nybil også, sier salgs- og markedsdirektør Glenn Stenholm i Finn Bil til Finansavisen.
Han hevder at de ikke ønsker å gå bransjen i næringen. Tvert imot mener han at det vil øke trafikken til forhandlerne. Det er også et poeng at de er forhandlernøytrale, mener han.
Bilbransjeforbundet har satt ned en arbeidsgruppe som skal vurdere initiativet til Finn.no.
Finn skal ikke selge nye biler, men skal først og fremst være en markedsplass. Salget skjer utenfor Finn, hos bilforhandlere. Målet er derimot å få flere nybilannonser på sidene.