Neste uke avholder Microsoft en fire dager land konferanse for sine partnere verden over, Microsoft Worldwide Partners Conference 2009, i New Orleans.
Hovedpoenget med konferansen er å finpusse budskapet om at Microsoft-teknologi er nøkkelen til å spare penger og drive innovasjon, og at Microsofts mange lanseringer til høsten og i våren 2010 utgjør en «teknologibølge» som gir små, mellomstore og store bedrifter nye muligheter til å hevde seg i konkurransen.
Ifølge et intervju med Microsofts partneransvarlige Allison Watson, lagt ut av selskapets pressetjeneste, er partnerne igjen nøkkelen til å nå ut til kundene med budskapet. Selskapet har bygget opp et nettverk av 640 000 bedrifter verden over, som kan pynte seg med tittelen «Microsoft Partner».
– I løpet av de kommende tolv månedene, vil Microsoft stå for sin hittil største bølge av lanseringer, sier Watson.
Det hele starter i oktober med lanseringene av pc-operativsystemet Windows 7 og server-os-et Windows Server 2008 R2. Her er Watson opptatt av å fremheve Windows 7-egenskaper som «Device Stage» (en ny måte å vise funksjonalitet i periferiutstyr) og «Windows Touch» (en Apple-inspirert måte å bruke hender og fingre på for å manipulere skjermbildet). Det viktigste ved Windows Server 2008 R2 er alle egenskapene innen virtualisering.
Så kommer kontorpakken 2010, der partnerne må oppdateres på de mange nye egenskapene knyttet til serverprodukter som Sharepoint og Exchange, som også kommer i nye utgaver.
Etter nye operativsystemer og ny kontorpakke, må partnerne sette seg inn i Microsofts visjoner for mobilitet, og høstens lenge etterlengtede Windows Mobile 6.5.
Les også:
- [25.08.2009] Slik kan Microsoft nå de fleste mobilbrukere
- [20.08.2009] Windows Server 2008 R2 sluppet til storkunder
- [18.08.2009] Exchange Server 2010 RC kan lastes ned
- [16.07.2009] Letter sløret på Sharepoint 2010
- [03.07.2009] Mulig Windows «familie-pakke» avslørt
- [29.06.2009] Bedriftsfelle for oppgradering til Windows 7
- [25.06.2009] Datoen klar for Windows 7 på norsk